torstai 13. lokakuuta 2011

Karhunpoika sairastaa















Muunmuuassa tältä näytti mun iloisen syksyinen viikonloppu. Lauantaina köröteltiin Marin kanssa bussilla Aix-En-Provenceen Rosan luo yökyläilemään. Sama tuulinen syksyinen ilma jatkui ja se näytti erityisen kauniilta Aix:ssa, koska siellä on niin siistiä ja muutenkin ihan erilainen tunnelma kuin hektisessä ja sekasortoisessa Marseillessa. Vaikka huomattavasti aiempaa kylmempi ilma olikin, hajoilin silti aika pahasti ranskalaisille jotka oli kaivaneet jo toppatakit päälle. Missä vaatteissa ne sitten on, kun on oikeasti talvi, pilkkihaalareissa?? Kyllä mä silti myönnän, että se viima kävi ihan luihin ja ytimiin ja itsellänikin oli neule ja takki ja paksu kaulaliina lämmittämässä, vaikka päivälämpötila heilu 20 asteen tienoilla!

Joo ja säätiedotteesta mielenkiintosempaan. Koska ollaan trueranskiksii, mentiin Quickiin syömään terveellistä roskaruokaa. Energiaa shoppailu vaatikin, oli meinaan niin helvetilliset sovituskoppi&kassajonot, että valehtelematta puolet siitä ajasta meni pelkkään odottamiseen. Tein silti ikävä kyllä löytöjä: H&M mukaan tarttui ihana löllöilyvaate poncho ja paksu kaulaliina, Pimkiestä alesta löysin sellasen mustan koulutyttöhameen ja sinisen paidan. Joo, rahaa paloi mutta nyt ei pala kahteen viikkoon, koska tein sopimuksen Marin kanssa, ettei käytetä yhtää rahaa. Oon onnistunut tässä jo neljä päivää, loput 11 menee ihan kivuttomasti! Meinasi meinaan sunnuntaina mennä keksit väärään kurkkuun kun huomasin ranskatilini olevan aikalailla tyhjänä....... Nyt vaan järki käteen!

Haluttiin tehdä itse jotain ruokaa, ehtoina oli hyvää, halpaa (ylläri) ja nopeaa. Ruokakaupassa meillä meni historiallisen paljon aikaa ja kinasteltiin mm. kurkun ostamisesta :D Illan menu koostui sitten pinaattijuustotuorepastasta, jonka kanssa oli lisukkeina pestoa, tomaattia, sieniä ja parmesanraastetta. NAM! Jälkkäri jäi tällä kertaa väliin, se puoli oltiin hoidettu jo aiemmin jätskibaarissa. Syötiin hyvin ja jumituttiin juttelemaan syvällisiä. Havahduttiin, että kello onkin melkein yksi ja suunnattiin etsimään kivaa tanssipaikkaa. Sellainen löytyi. Heheh, mentiin jonottamaan ja olin niin pitkä verrattuna ranskalaisiin että sain hyvän näköyhteyden portsariin ja kun se katsoi mua, hymyilin sille nätisti ja päästiin jonon ohi sisälle. Kätevää :D Noo, tanssiminen oli kivaa, ranskalaislääppijät ei. Kaikenkaikkiaan oikein täydellinen viikonloppu. Lukuunottamatta mun rahantuhlausjärkytystä sunnuntaina.

Tän viikon oon ollut ameeba, enkä oo nähnyt kavereita. No tietty koulussa maanantaina ja tiistaina sen neljä tuntia. Ja kävin mä tiistaina kahvilla. Oon vaan ollut aika väsynyt, mutta eilen mulla olikin koko päivän aivan jumalaton päänsärky ja menin historiallisesti yhdeksältä nukkumaan. Osui tosi hyvään saumaan, kun just eilen oli se päivä, kun olen 13 tuntia lasten kanssa. Kehitin jo villejä Doctor House-analyyseja sisäisestä aivoverenvuodosta, joka alkaa vaikuttamaan vasta kahden viikon päästä siitä, kun on saanut iskun päähän. Sain tosiaan nyrkin kokoisen kiven päähäni pari viikkoa sitten leikkikentällä. Ei siitä sen enempää. Ehkä tää verenvuoto ei kuitenkaan ole tappava, koska nyt olo alkaa olemaan jo parempi, vaikka aamulla vielä heikotti. Siirsin tapaamisen parin tyttösenkin kanssa huomiselle, koska olo oli vielä sen verran naatti. Sen sijaan oon tänään siivoillut mun huonetta ja tehny huonoksi menevistä banaaneista kakun, oijoi mikä tuoksu täällä leijailee!

Ei nyt muuta lisättävää tällä erää. PAITSI! Pakko vielä laittaa kuva maailman parhaan äitini toisesta paketista, joka ilahdutti mua aivan suunnattomasti alkuviikosta!

Ei kommentteja: